Skit happens...

...och det är HELT sant! Skit händer, det är inget vi kan rå för och inget vi kan hinndra... Ja, men det var ingentlingen inte det jag ville skriva om innan jag går ner och köper chips till mig och mamma, vi ska se på filmen Flicka, min favo film, tbx till ämnet, jag skulle vilja skriva en snabbis om självkännsla, vad är det för dig? Har du det? För mig är det att man vågar tro på sig själv, att man faktist tycker om sig själv! Har du någon gång stått framför speglen och tänkt "Jag ÄR faktist snygg!"? Hehe, nu låter jag kanske som värdens egoist, men det har jag, man mår faktist bättre då, mycket bättre. Även om man inte alltid menar det så har min ridlärare lärt mig att det tar 1 minut att lura hjärnan, men hon sa det i ett HEEEEEEEEEEEEEEEEELT annat sammanhang, men om det går så fort att lura den så borde man ju kunna stå i en minut framför speglen och tänka "Jag är snygg, jag är snygg, jag är SKIT snygg!" Det borde ju funka i så fall? Ja, det är det självkännsla är för mig, att man ska må bra i den man är, att man faktist tycker om sig själv. Och första steget tror jag är att man tycker att man är snygg/söt/vacker o.s.v

Skriv gärna vad Självkännsla är för dig!

Super kramar! / Hon som ska gå och köpa chips och se på film, med andra ord Er Annie!

Kommentarer
Postat av: Becca<3

Jag tror att självkänsla för mig är samma sak men jag har ingen självkänsla för mig själv. enda gången jag känt mig snygg har vart när jag stått framför eran spegel i hallen ;)

och kanske några gånger annars men inte händer det ofta,,

jag tror att man måste lita på sig själv och att man måste lita på att man själv duger :)



Kram!

2010-11-04 @ 17:48:18
URL: http://rebeccamariaaronsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Precis just så!

2010-11-05 @ 08:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0