Beröm...

Jag måst ta upp dethära. I går var det en som sa till mig
"Sa inte du att <3 inte gjick att hoppa? En annan tjej(hon sa namnet) ska hoppa henne!" Jag blev helt knäckt. Här kämpar jag så in i med min häst. Hon som skulle hoppa ska hoppa 20cm, det kan <3 gå över, då hoppar hon inte, hon GÅR! I alla fall. Jag blev helt knäckt och var sur/ledsen hela kvällen. ibland känns det som om ingen uppskattar det jag gör. Som om ingen någonsin berömer mig. Så är det ju naturligt vis inte.  Men har du där, du som läder det här, har du någonsin kännt att du inte blir uppskattad?  Då blir det ofta så att man pressar sig skälv till nästa nivå, och sen nästa. Om ingen någonsin säger "Gud vad bra du e!" eller liknande så fasnar man i något min lärarina skulle kalla "En ond spirall" och man nöjer inte sig fören man är på topp, och kanske inte ens det.  Beröm är något alla behöver. Men man ska inte bara beröma för at man "ska"  om du förstår. Det ska komma innifrån. Man ska mena det. Om det låter spontant blir man MYCKET  gladere.

Från och med du läst der här, får du en uppgift av mig. Varenda dag ska du säga något snällt till valfri person och det får INTE vara JAG.  Har du sagt något till någon annan så får du såklart säga det till mig också ;)

KOM IHÅG: SPONTANT!!!  

// Någons Annie!

Kommentarer
Postat av: Melissa(bästis)

Den uppgiften var för enkel, jag säger nästan något varje dag till någon. Det är roligare och ge än och få <3

2010-11-25 @ 15:45:11
Postat av: becca<3

Jag kör på den Annie, för det är så viktigt att alla känner sig uppskattade, som när jag och tobbe hjälpte en fyllegubbe hitta hem,, han blev aldeles ledsen för att vi varr så vänliga att han kastade bort spriten han hade, :)

2010-11-26 @ 00:46:54
URL: http://rebeccamariaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0